Art contemporani

/ Nivel 1 CA

Col·lecció d’art modern i contemporani.

A l’edifici principal realitzat per l’arquitecte egipci Hassan Fathy, el visitant podrà trobar una col·lecció d’art modern i contemporani.

El primer pis acull la instal·lació “Dreaming Stones”, creada específicament per a aquest espai per l’artista alemany Rebecca Horn.

S’exhibeix també una selecció de dibuixos e il·lustracions de Domenico Gnoli, realitzats a Mallorca i a Roma entre 1664 i 1669, entre els quals destaca la sèrie “Els monstres”, per a la qual Robert Graves va escriure un text i que en 2013 ha estat exposada al pavelló central de la Biennal de Venècia.

Des de gener del 2014, al primer pis es pot veure també una selecció de més de 50 retrats fotogràfics d’artistes fonamentals dels segles XX i XXI, realitzat en blanc i negre i en color per el conegut crític d’art alemany Werner Krüger, que amablement ha volgut regalar a la Fundació part del seu arxiu personal. Es tracta de creadors com De Chirico, Kounellis, Moore, Tàpies, Tinguely, Beuys, Baselitz, Oldenburg, Ando, Newton, Schnabel, Vostell, Johns, Kiefer, Barceló, Serra o Hartung.

Aquesta ala de l’edifici conté també una sala de escultures, amb algunes obres de Meret Oppenheim, Miralda, Takis i Alan Rath, entre altres.

La sala gran i part de la segona planta estan reservades per a exposicions temporals.

Al segon pis es troben les escultures de Vu Cao Dam (1908-2000), pare de Yannick Vu, considerat un dels millors artistes vietnamites del segle XX.

La subtilesa oriental de la mostra contrasta amb la bellesa del enteixinat mudèjar que cobreix la darrera sala, datat al 1498 i declarat “Bé d’Interès Cultural del Patrimoni de les Illes Balears”, una experiència única o que delectarà a aquelles persones interessades en l’art d’aquest període.

Fotografies següents, dalt cap avall i d'esquerra a dreta:

-Planta baixa, Ali Maimoune, M'rabet, Tahar Benjelloun, entresòl primer pis amb pintures d'artistes marroquins de Essaouira

-Primer pis, sèrie de dibuixos "Una tarda de toros de Palma de Mallorca", 1966, Domenico Gnoli, Takis, Meret Oppenheim,

Cadires d’artistes, "Les Marocains" de Leila Alaoui

-Segon pis, escultures i pintures de Vu Cao Dam

Tagged under
Situat a Alcúdia, Mallorca, msbb és un museu plenament integrat a la naturalesa totalment protegida i declarada reserva biològica.