Aljub. Retrats de nins

/ Nivel 1 CA

En un antic aljub acondicionat per a albergar exposicions, es troba una de les col·leccions més originals d’Europa titulada “Nins”.

Aquesta mostra, està formada per un fons de més de 150 retrats de nins procedents de diversos països europeus dels segles XVI al XIX.

Després de l’aportació inicial dels fundadors i amb l’ajuda de altres col·laboradors, la Fundació ha estat capaç de reunir aquesta col·lecció important de pintures de retrats de nins.

La Fundació Yannick y Ben Jakober / Museu Sa Bassa Blanca, mitjançant el seu programa de préstecs de fons, ofereix la possibilitat de que aquestes obres puguin itinerar i mostrar-se a altres espais.

Fins al dia d’avui, ja s’han realitzat exposicions de la nostra col·lecció a un alt nombre de museus repartits arreu del món. Cap senyalar algunes de les darreres col·laboracions:

La majoria de les obres representen als personatges de la reialesa o noblesa durant la seva infantesa, encara que tdambé existeixen alguns membres de la burgesia o de les petites corts provincials europees.

La col·lecció permet observar l’evolució dels vestits, accessoris, juguetes i altres elements que formen part de la vida quotidiana dels petits models, així com també, aquesta mostra ens submergeix en el món dels símbols i les al·legories en les que el pintor, mitjançant l’ús de petits objectes i elements, enriqueix i completa el conjunt de l’obra.

Cap destacar també, que alguns dels retrats foren encarregats per a ser enviats a les diferents corts europees amb la intenció de facilitar un matrimoni, per el que formen part d’una complexa trama de aliances polítiques i familiars, destinades a assegurar la supervivència de les principals dinasties reials i nobles d’Europa, mitjançant el compromís i el matrimoni.

Aquesta exposició es un viatge a la infància, al llenguatge dels símbols i un recorregut per les famílies i els llinatges de l’Europa dels segles XVI al XIX.

Veure pintures

Exposicions dels quadres de “Nins” pertanyents a la Fundación Yannick y Ben Jakober:

-          Nins, del Rei Nin al Nin Rei, Centre Cultural de la Misericòrdia, Consell Insular de Mallorca, Palma de Mallorca, 27 febrer – 25 març 1991.

-          Nins. Retratos de niños de los siglos XVI-XIX, Museo de Bellas Artes, Valencia, 22 juny - 3 setembre 2000.

-          Nins. Retratos de niños de los siglos XVI-XIX, Centro Cultural la Mercè, Burriana, 6 octubre - 12 novembre 2000.

-          Nins. Retratos de crianças dos séculos XVI ao XIX, Fundaçao Armando Alvares Penteado, Museu d’Arte Brasileira, Sao Paulo, 18 octubre - 5 desembre 2000.

-      Kleine Prinzen, Kinderbildnisse vom 16. bis 19. Jahrhundert aus der Fundación Yannick y Ben Jakober, Kunst- und Austellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, Bonn, 3 octubre 2003 - 4 gener 2004.

-          Principiños. Retratos de nenos dos séculos XIV ao XIX Colección da Fundación Yannick y Ben Jakober, Xunta de Galicia, Museo de Belas Artes da Coruña, A Coruña, 18 febrer - 16 maig 2004.

-          Golden Children. Four Centuries of European Portraits from the Yannick and Ben Jakober Foundation, Frist Center for the Visual Arts, Nashville, Tennessee, 24 setembre 2004 - 2 gener 2005.

-          Golden Children, State Historical Museum, Moscú, 15 desembre 2005 - 2 abril 2006.

-          Great Expectations. Aristocratic Children in European Portraiture: Columbus Museum of Art, Columbus, Ohio, 15 febrer  - 8 juny 2008.

-          Great Expectations. Aristocratic Children in European Portraiture: Huntsville Museum of Art, Huntsville, Alabama, 7 novembre 2008 - 2 gener 2009.

-          Great Expectations. Aristocratic Children in European Portraiture: The Society of the Four Arts, Palm Beach, Florida, 23 gener - 1 març 2009.

-         Great Expectations. Aristocratic Children in European PortraitureFacing Destiny: Children in European Portraiture (1500-1900), Nassau County Museum of Art, Roslyn Harbor, New York, 29 març- 25 maig 2009.

-          Facing Destiny: Children in European Portraiture (1500-1900), Nassau County Museum of Art, Roslyn Harbor, New York, 29 març- 25 maig 2009.

-          Von Engeln & Bengeln: 400 Jahre Kinder im Porträts, Kunsthalle Krems, Austria, 6 març – 3 juliol 2011 (amb obres d’altres museus).

-          Golden Children. 16th -19th Century European Portraits, Pera Museum, Estambul, 12 octubre 2012 – 6 gener 2013.

-          Príncipes y Granujas, Cultural Cordón, Caja de Burgos Obra Social, Burgos, 12 febrer – 28 abril 2013.

Exposicions programades de la col·lecció “Nins” pertanyents a la Fundación Yannick y Ben Jakober:

2016 – Museu Històric Nacional, Rio de Janeiro

Tagged under
Situat a Alcúdia, Mallorca, MSBB és un museu plenament integrat a la naturalesa totalment protegida i declarada reserva biològica.
Museu Sa Bassa Blanca - MSBB

logo msbbMuseu Sa Bassa Blanca